Od januára nového roka preto budú potrebovať zaručený elektronický podpis, alebo dohodu uzavretú už podľa nového zákona.
Platitelia dane z pridanej hodnoty (DPH) budú môcť od budúceho roka komunikovať s daňovým či colným úradom už len elektronicky. Podnikatelia tak budú musieť podpísať novú dohodu o elektronickej komunikácii alebo dohodu o komunikácii so zaručeným elektronickým podpisom.Od pondelka 18. novembra sa preto pre dotknuté subjekty na daňových úradoch začínajú takzvané “Týždne elektronickej komunikácie“.
Dohoda pre obnovenie alebo založenie elektronickej komunikácie je zverejnená aj na stránkach daňového riaditeľstva v časti elektronická komunikácia. Vyplnenú dohodu spolu s pôvodným registračným formulárom je následne potrebné predložiť na miestny príslušný daňový úrad. Podpis dohody je podľa finančnej správy bezplatný.
Povinnosť komunikovať len elektronicky budú mať od nového roka všetci, ktorí sú platiteľom dane z pridanej hodnoty. Medzi subjekty, ktorých sa táto povinnosť týka, patria daňoví poradcovia, a to za daňový subjekt, ktorý pri správe daní zastupujú. Povinnosť platí taktiež pre advokátov za daňový subjekt, ktorý zastupujú pri správe daní a pre inak neuvedených zástupcov za daňový subjekt pri správe daní, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty.
Finančná správa zároveň pripomenula, že podnikatelia, ktorí majú uzatvorenú len dohodu o elektronickej komunikácii by si mali čo najskôr uzatvoriť dohodu podľa novšieho zákona. Dohody podľa zákona z roku 1992 totiž koncom roka prestanú platiť. Finančná správa oznámenie o vypovedaní zmluvy pošle v nasledujúcich dňoch, a to mailom aj písomne.
zdroj: SITA